105.216 razones pa facer país en 2013

Espublizáu'l 31 d'Avientu de 2012 por Llar -> 867 km na categoría Analís políticu
Los comentarios tan zarraos en 105.216 razones pa facer país en 2013

Da’l 2012 les boquiaes y fina ameritando’l ser probablemente’l peor añu p’Asturies de les últimes décades, -lo que yá ye dicir cuando analizamos el pasáu recién d’esti país-.

Estos dolce meses van pasar a la historia por ser nos que’l capitalismu, enseñando los caniles, dexónos un desemplegu qu’algama cotes dramátiques y unos servicios públicos  tarazaos, en fase de privatización total, cola sida vergoñosa y cruel de los retayos y l’austeridá pública, como si esta llaceria fuere culpa de la clas trabayadora y non de los capitalistes qu’espoxiguen a costa del malvivir del pueblu.

2012, l’añu nel qu’Asturies convocó dos eleiciones nacionales nes que los problemes reales del país foron secundarios. Nes que se xugó puerco. Comicios que valieron pa qu’entrare la particular versión hispánica del “Alborecer Doráu” na Xunta Xeneral pa esfarrapala dende dientro y tres de los que s’amenazó a Asturies con ver suprimíu’l so “autogobiernu” ruin y probetayu.

Un 2012 nel que’l patrimoniu llingüísticu y cultural d’Asturies dió munchos reblagos pa escontra la tumba cola complicidá y silenciu de munchos pa los que siempre hai otres prioridaes coles que tampoco nun cumplen. Nel que los fartones de tola vida siguen a la gueta d’estratexes nueves -agora ye la frayadura hidráulica- pa enllenar el bolsu d’unos pocos a costa de dexar un país estrozáu ambientalmente.

Nós, falo de la esquierda soberanista, del asturianismu o nacionalismu asturianu, pior que nuncay nun ye un recursu estilísticu-. Toos y toes dicimos enchipaos/es que sabemos ú ta’l problema y qué exemplos de participación política válidos hai na nuesa redolada. Toos y toes coincidimos n’afalagar a la unidá dende abaxo y n’horizontal, el trabayu combativu en toles estayes de la sociedá y la participación nos movimientos sociales, pero depués facémoslo too bien a la escontra.

Pero tamién hebo rellumos positivos nesti añu aciagu. Les agresiones y la represión tamién dexaron evidencies de lo que podemos algamar axuntando fuercies. Fuelgues, manifestaciones, nuevos espacios lliberaos, marches, llucha na cai…Enxamás hebo un momentu más afayadizu pa trabayar dende la base nin vimos una receptividá social tan amañosa pa que les nueses propuestes trescalaren na sociedá. Como dicía Nuberu güei sí que “n’Asturies ye la hora de la llucha y el llabor”.

Nin la griesca heroica de los mineros colos GRS, nin la manifestación histórica énte los premios principiegos. Pa mi, la imaxe esperanzadora d’esti 2012 que fina ye la de la comisaría de Xixón arrodiada de xente na última fuelga xeneral pa esixir la llibertá de los sindicalistes presos na mesma xornada.

A entamos d’avientu hebo una cifra que nos dió en focicu: 105.216 trabayadores asturianos y asturianes condergaos al paru.  105.216 razones que son abondo pa nun abandonar la xera.

Nel 2013, ¡más y muncho meyor!

¡Puxa los y les que lluchen por Asturies!

Xixon Comisaría

Comentarios zarraos.